28 Oktober 2010

Alltså, jag tycker det här med rubrikerna är så svårt, lättast är kanske att skriva inlägget först o sen skriva en rubrik som passar med det man skrivit!? Äsch, jag vet inte. Är inte direkt någon höjdare på att blogga, men ändå fullkomligt älskar jag att skriva. Skulle kunna skriva hur mycket som helst, om allt och inget. Att skriva av mig är liksom lite terapi för själen.


Dagen idag började as segt, hade ställt klockan på 07, men vaknade inte o reagerade inte på alarmet som ringde, o inte heller när det ringde, från vikariepoolen. Surt, jag kunde ha fått jobbat på förmiddan idag, men det sket sig ju! Men fick iaf en förfrågan om o jobba i morgon, från 07 till 13.30. Hoppas jag får jobba då iaf :) Plus att jag har heldag bokad på lördag, först mellan 7.30 till 11.00 sen går jag hem tre timmar o hoppar på igen 14-21.15. Skönt med många timmar, på helgen dessutom, lite surt bara att gå hem tre timmar i mellan, hade hellre gjort alla timmar på en gång o sen slutat för dagen, men sånt kan man ju inte styra över, jag är bara glad att jag får jobba! :)


Hoppas verkligen att det blir massor med jobb i november, det behöver jag! O hoppas på att det blir lätt att få tag på barnvakt ifall det blir mycket jobb, oftast det som sätter gränser för hur mycket jag kan jobba. Det är lite tråkigt, men å andra sidan är inte Ludde någon annans ansvar, så det är ju ingen annans bekymmer.


Ludde ligger på soffan o sover nu, han somnade 19.15 idag, helt utmattad, han har hållt igång hela dagen, med bus, tjafs, lek o sång! Han snappar upp mer och mer sånger på dagis o från tvn, så häromdagen kom han och sjöng på "pippi långstrump sången" och "en elefant balanserade". Det är verkligen hur härligt som helst att höra honom sjunga, både när man gör annat och hör honom i bakgrunden, när han tror att man inte hör och när han kommer o ber en släppa det man gör för att sätta sig o lyssna på det han vill sjunga!


Nåt han oxå har börjat med är att flera, flera gånger per dag komma o gosa helt frivilligt o säger "jag älskar dig" och efter varje gång får jag en stooor, kladdig puss! :P Min lilla trollunge! Är så glad över att han är ett gosigt barn, en del barn växer ju knappt upp med varken ömhet, pussar eller kramar, men jag har växt upp i en familj där vi även om vi bråkat ganska mycket genom åren alltid har varit kramiga, o så vill jag att Ludde ska växa upp med :)


Nä, nu ska jag göra i ordning för i morn, ifall det blir jobb. O plocka fram grejer till Ludde, för han ska iaf till dagis mellan halv nio och halv två! :)


Ha det så bra!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback