Fredagsmys!

Happ, fredagen är snart slut. Hela veckan har gått helt sjukt fort. Vet inte varför, för har liksom inte gjort något mer annorlunda än vanligt. I vilket fall som helst är veckan över, och det är helg och de suger. Det känns nästan som om tiden står still under helgen. Med andra ord så måste jag komma igång med nåt, praktik eller allra helst jobb. Så man kanske börjar uppskatta helgerna mer. Idag har vi varit ute en del i det fina vädret. Har ju varit hur underbart som helst. Plus att Ludde faktiskt varit på bra humör, vilket gjort det hela lite roligare. När vi kom hem förut så kom Ida upp en sväng, hade precis gjort i ordning mat och Ludde tjatade på Ida att hon skulle äta med oss, tills hon gav med sig :) Efter vi hade ätit ställer sig Ludde och säger frågande "alla färdiga" och plockar av tallrikar och allt från bordet och ställde på diskbänken :) Kanske inte så märkvärdigt. Men jag tycker att han är duktig, min lilla fis :) Skulle fredagsmysa ikväll, med lite godis o cola. Men Ludde orkade inte länge o slocknade i soffan redan vid sju. Han måste ha varit jättetrött, så som han annars kan hålla igång. :) Förkylningen som Ludde hade har försvunnit nästan helt nu. Förutom hans grymma hosta. Han bara hostar och hostar tills han blir röd i hela ansiktet, tårarna rinner och han nästan kräks. Han får hostmedicin tre gånger om dagen och dricker massor med vatten, men det tycks inte ge med sig de minsta. :( Har det inte börjat släppa lite till början av nästa vecka så får jag nog skaffa en tid på sjukan åt honom. Stackarn. I morgon ska jag ha städdag hemma. Bara att be till gudarna att Ludde är på bra humör och inte sabbar allt för mycket. I värsta fall får jag se om inte Ludde kan var ute hos mamma o pappa ett par timmar så jag kan fixa i ordning hemma :) Nä nu ska jag lägga mig i ett varmt bad en stund! :) - Till månen och tillbaka. <3

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback