Tönt.

Happ, hela dan har typ gått. Idag har jag känt mig mycket mer i form än jag gjort dom senaste dagarna. Har till och med orkat tvätta ALL tvätt, och med all menar jag typ 5 ikea säckar. Jag har bara skjutit upp det hur länge som helst, men nu är det gjort och jag har bara vika in allt kvar att göra, jippe .. not!


Idag när jag hämtade Ludde på dagis så var han på bra humör, tog inte så lång tid att klä på och han gick typ hela vägen hem, duktig kille! Det var dock inte lika kul att bli kallad tönt av honom hela vägen hem, från det att vi lämnade dagis till att vi kom fram till porten hemma, måste vara nåt han hört på dagis, för han har inte sagt så innan, så fick sätta mig ner på huk o förklara för honom att mamma faktiskt blir ledsen när han kallar mig det, och han funderade en liten stund o sa sen att han ville ha en glad mamma, sen sa han det inte igen, för idag åtminstone!

Nu är ju kanske inte ordet tönt nåt att reagera över egentligen, men låter jag honom hållas så lär det ju bli grövre ord efter hand. o det vill jag inte!

Nu ligger han och sover, redan! Men han somnar nästan jämt tidigt dom dagarna som han varit på dagis, vilket är skönt för då får jag några kvällar för mig själv, då jag inte gör ett skit, men det är kanske det som är själva grejen! ;) Nu ligger han i min säng, men ska strax bära in honom i sitt rum. För idag har vi återigen pratat om att han ska sova i sin egen säng, o han fick hjälpa till o bädda rent o sådär o ville provligga o så sa han själv att han skulle sova där i natt. Så ska lägga honom där, kommer han in till mig i natt så gör han, inte mycket att göra åt, men jag ska försöka o försöka. Inte för min skull, utan för hans. För att han sover så jäkla illa när vi sover bredvid mig, han vaknar flera gånger per natt, dom få gånger han sovit i sin egen säng så har han sovit rakt igenom hela natten, o han behöver sömn min lilla fis.


Nu kallar tvätten, dags att vika! O hoppa in i en varm dusch!

Ha en trevlig fredag kväll! Puss.




Jag älskar dig, tokunge!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback