Här bor en liten prins.

Jahopp, då är helgen snart över! Det ska bli så skönt.
Få återgå till vardagen, även om det inte händer så mycket mer än helgen, men ändå!

Helgen har varit lite småsnurrig. Det började med att vi åkte ut med Ida till mamma o pappa i fredags eftermiddag, fikade o sådär. Ludde var jättesprallig som vanligt o höll på o hoppade i Johannas säng. Kalle var med honom inne på Johannas rum, så jag tänkte inte så mycket på det. Rätt som det är hör jag bara en stooor smäll. Det lät som en dörr som smälldes igen, men det var det inte. Det var min Ludde som ramlade/kastade sig rakt bakåt utan att se sig för och smällde i huvudet i sänggaveln!

På bara ett par sekunder hade han fått en stor knöl i bakhuvudet. Blev livrädd, men mamma tog en handduk snabbt som attans o blötte den med iskallt vatten o höll mot hans huvud. Skönt att det ändå hände där hemma hos dom, där det var fullt med folk. Jag har så svårt att hantera såna situationer, o blir istället helt hyper, vilket inte är bra för Ludde, risken är ju att det förvärrar för honom o att han blir mer rädd. Men tro inte att jag inte tar hand om honom om det händer nåt när vi är ensamma, för det är självklart att jag gör det! Men finns det folk runt om så är jag sällan först fram, just på grund av att jag blir rädd själv.

Ringde sjukvårdsupplysningen direkt o frågade om jag skulle åka in med honom, men hon sa bara att dom inte kunde göra något iaf. Så jag skulle hålla koll på om han blev slö, om han spydde, blev snurrig osv. Plus att jag skulle väcka honom en gång i timmen på natten för att kolla så han vaknade som han skulle, och dessutom hålla koll på honom i några veckor framöver så han inte visade några tecken på blödningar i hjärnhinnor.

Så Amanda följde med mig hem på kvällen och hjälpte mig att hålla koll på Ludde, hon sa åt mig att gå och lägga mig så skulle hon titta till honom, somnade till och från men kunde inte riktigt slappna av. Det hör oxå till att natten innan så sov Ludde hos mormor & morfar och på grund av det så somnade jag inte förrän halv fem på morgonen och han kom hem kl åtta på morgonen igen. =O

Så Tack Amanda för hjälpen! Det var guld värt!


Så hela dagen igår sniglade förbi i någon slags dimma, var bara ute en liten sväng o lekte, sen hängde vi i soffan och kollade på film resten av dagen, fick inget vettigt alls gjort. Men det rymmer ju inte ifrån mig :)



Dagen idag har oxå varit lite småseg, varför vet jag inte! Men det har inte hänt allt för mycket idag heller. Följde Jossie till jobbet vid 13.00, gick en liten runda på väg hem bara o sen har vi varit hemma o myst. Ida var förbi för en liten stund sen o drack kaffe. O lite senare kommer Kalle o ska installera om nåt skit i min dator, den funkar inte som jag vill! Blir tokig.


Måste bara visa en bild på den fina skylten som Ludde fick av mormor o morfar i torsdags! Så nu hänger den på dörren in till hans rum. Det roliga var att jag tittat på nätet efter ett väggord som såg precis likadant ut som texten på skylten, men nu behöver jag inte köpa det! :) Bilderna är dock inte i super kvalité, en är tagen med blixt o en utan. Men skylten är fin iaf :)



Nä, nu messa Kalle o sa att jag skulle fixa så han kan göra i ordning datorn!

Ha en fortsatt trevlig kväll! :)




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback