Renovering i vardagsrum!

Min kära syster är klar med tapetseringen i mitt vardagsrum. Gud så fint det blev! Tog inte heller lång tid för henne att få upp allt, men så har hon ju tapetserat en del också :)

Igår morse åkte jag med mamma ner till Finspång. Lämnade kvar Ludde hos sin morfar & mostrar. Så att jag skulle få fixa lite ärenden själv!

Ida kom upp vid 9-10 typ och fortsatte med tapetseringen, så jag knallade iväg ner mot centrum. 
Allra först gick jag ner till Vallonbygen, för att tala om för Ralf att tapetseringen typ var klar. När jag satt där så ringde han upp någon på Golv & Kakel på en gång, och han sa att dom hade mycke att göra & att dom inte skulle kunna börja med golvet förrän tidigast dagen därpå (onsdag), men det skulle bli gjort innan helgen.

Knallade sen vidare & stannade till vid Oves Optik för att få en ny gummiplupp ditsatt på Luddes glasögon, den lossnade häromdagen på dagis. De gick snabbt, så fortsatte ner till centrum & bort till Hans & Greta. Precis när jag ska kliva innanför dörren där så ringer de på mobilen, o då är det en gubbe från Golv & Kakel som ska komma direkt & börja med golvet!

Blev väldigt mycke brådis, men Ida & Kalle lyckades få undan allt innan han hade kommit upp. Och när jag var uppe i går eftermiddag för o kolla hur nya golvet såg ut så var han nästan helt klar, lite golv kvar att lägga & sen nya lister, sen är de klart! :) :)

Tänkte jag skulle lägga ut några bilder så ni får se varför vardagsrummet var i så stort behov av att renoveras :)

Nya golvet till vänster på bilden, och det gamla till höger :)




Golvet vid balkongdörren, jätte äckligt & förstört.



Nya tapeten till vänster & den gamla, fula gula tapeten till höger :D



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ska försöka hämta soffan hos Sofie någon dag innan veckans slut med, känns lite träligt att inte ha någon soffa, vill ju börja göra i ordning i rummet me :) Får se om de löser sig. Pappa kunde iaf köra om jag fixade någon som kunde bära, pappas rygg pallar ju inte det.

Äsch, nu ska jag fixa lite lunch åt min lilla snoris, mig själv & Tubbe!

På återseende!


Kommentarer
Postat av: j

Kul att du svarade! ja skärpning med bloggen ..

Jo det är finemang med oss :)

Va söt han var i glasögonen ..

Bra med er ?

2010-02-24 @ 17:26:04
URL: http://denrosadammtussen.blogg.se/
Postat av: Sofie, Miltons mamma <3

Vart jätte fint :) Måste se i verkligheten oxå hihi

2010-02-24 @ 18:47:49
URL: http://miltonsmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra L

Vad bra att han vill ha dom iaf, hur reagerade dagis kamraterna vill dom känna o klämma lr?! Min syster fick glasögon tidigt hon hade svårt att vänja sig vid sin och den där gummi pluppen du prata om åkte av titt som tätt. =)

Jo då, de är bra här med alla. Lite tungt..(för att inte gnälla).. Sj då? Vad fint de ser ut å bli hemma hos er nu!!

2010-02-24 @ 20:37:42
URL: http://lillatusselago.blogg.se/
Postat av: j

Blir fint :)

Heh bebis vet ja inte om han är , 6 månader nu :)

Å va hyss dom hittar på .

Ska finnas färska bilder på bloggen , nån av sidorna :)

jo skönt att skriva av sej lite .

2010-02-25 @ 09:30:01
URL: http://denrosadammtussen.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback